Concepten
Duurzaam ondernemen
Wij maken duurzame en verantwoorde keuzes in ons productieproces en productenaanbod. We letten op het productieland, herkomst, transport en kwaliteit. Daarnaast stellen we hoge eisen aan onze leveranciers en kijken we gezamenlijk of een verantwoorde groei mogelijk is. Dit doen we met recycling, certificering en een bewuste keuze van materialen. We gaan steeds meer over op duurzame verpakkingen.
• Verstand van het complete proces: van kiemen tot succes in de moestuin
• Zorgvuldig geselecteerd aanbod aan merken en producten.
• Verantwoord ondernemen op alle vlakken: product, werknemers en omgeving
• Ontwikkeling en gebruik van nieuwe duurzame materialen
Nieuwe productlijnen
SOGO is de nieuwste lijn tuinartikelen. Een collectie met een frisse uitstraling die ook de jongere doelgroep zonder basiskennis en groene vingers aanspreekt. Daarnaast hebben we de vogelvoederproducten vernieuwd onder de naam Bûten. Het merk staat voor energie krijgen van de natuur en het observeren van het buitenleven. Goed voor mens en dier.
Duurzaam verpakken
Waar het kan gebruiken we geen plastic of andere milieubelastende verpakkingen meer. Er komen steeds meer goede vervangers op de markt, waardoor het mogelijk is plastic te vervangen door een beter alternatief. Ook kijken we of we op een andere manier kunnen verpakken. We gebruiken bijvoorbeeld tomatenvezelpapier, een natuurlijk afbreekbaar product.
Eigen uitstraling met private label
Onze producten zijn ook als private label verkrijgbaar. Hierdoor is het mogelijk de producten een eigen uitstraling te geven, passend bij uw winkel of doelgroep. Een onderscheidend private label is al mogelijk bij een afname van 2.000 stuks van een product. De gewenste lay-out verwerken wij op verschillende formaten verpakkingen. Onze DTP’ers maken graag een passend ontwerp voor u. Het is ook mogelijk uw eigen ontwerp bij ons aan te leveren.
Aantrekkelijke concept displays
Aantrekkelijke displays stimuleren en verbeteren de verkoop. Met conceptdisplays presenteert u zaden op een mooie, overzichtelijke manier aan de consument. Hierdoor verhoogt u de omloopsnelheid en behaalt u goede marges op de verkochte producten. Met een display kunt u inspelen op het seizoen of relevante thema’s. Neem bijvoorbeeld een gezonde leefstijl als thema. Met uw display benadrukt u dan hoe zaden bijdragen aan de gezondheid door afbeeldingen te gebruiken van de zaden die uitgegroeid zijn tot een eetbare plant of vrucht.
Doordachte schappenplannen
Een doordachte presentatie van producten helpt de consument te vinden wat hij zoekt of nodig heeft. We maken het inrichten van de schappen makkelijk voor de retailers door voor elk merk een compleet schappenplan te bedenken en beschikbaar te stellen. Elk jaar maken we nieuwe actuele
schappenplannen.
Meer verkoop met seizoensconcepten
Seizoensconcepten stimuleren de verkoop en geven extra sfeer in uw winkel. Door seizoensgebonden zaden en accessoires aan te bieden, heeft de consument altijd veel keus, kan hij het hele jaar door tuinieren en altijd vinden wat hij nodig heeft. Daarom leveren we retailers mooie presentaties die geschikt zijn voor het vroege najaar tot in de winter. Deze winkelmeters zijn compact en bevatten alles wat nodig is voro de moestuin in de verschillende seizoenen. Bijvoorbeeld de benodigdheden voor de moestuin in het voorjaar en de benodigdheden voor de buitenvogels in het najaar en de winter.